4. korizmena
TUMAČENJE PRISPODOBE O SLJEPCU
Priča počinje tamo gdje mnogi bolesnici počinju, s pitanjem uzroka. Zašto ja? Što mi Bog pokušava reći?
U Isusovo doba narod je pretpostavljao da tragedija snalazi one koji to zaslužuju. "Nema smrti bez grijeha
i nema patnje bez bezakonja", učili su farizeji koji su ruku kazne vidjeli u prirodnim katastrofama, urođenim manama i takvim dugotrajnim posljedicama kao što su sljepoća i uzetost. Upravo tu na pozornicu stupa
"čovjek slijep od rođenja". Poučeni u dobroj židovskoj tradiciji, Isusovi učenici raspravljali su o tome što bi prouzročilo takav urođeni nedostatak. Je li taj čovjek možda sagriješio in utero? Ili je patio zbog posljedica grijeha svojih roditelja - što je bilo lakše zamisliti, ali nesumnjivo nepošteno.
Isus je u odgovoru izokrenuo opće mišljenje o tome kako Bog gleda na bolesne i invalidne ljude. Zanijekao je da čovjekova sljepoća potječe od bilo kakva grijeha, kao što je odbacio općenito miš1jenje.da se tragedija događa onima koji ih zaslužuju (vidi Luka 13,1-5). Isus je želio da bolesnici shvate da ih Bog posebno voli, a ne da su prokleti. Svako njegovo čudo ozdravljenja zapravo je potkopalo tradicionalno rabinsko "To si zaslužio." Učenici su tražili unatrag, da ustanove "Zašto?" Isus je njihovu pozornost vratio naprijed, odgovarajući na drukčije pitanje: "S kojim ciljem?" Njegov je odgovor glasio: "Niti sagriješi on niti njegovi roditelji, nego je to zato da se na njemu očituju djela Božja."
Ono što je počelo kao tragična priča o sljepoći jednog čovjeka završava kao nadrealistična priča o sljepoći svih drugih. Susjedi traže od tog čovjeka da dokaže svoj identitet, farizeji ga podvrgavaju formalnim saslušanjima, a njegovi se vlastiti roditelji (koji su, uostalom, bili dovoljno bešćutni da ga puste voditi prosjački život) kolebaju pod svim tim pritiskom. Što se tiče bivšeg slijepca, on nije imao smisla za takva teoretska razmišljanja: "Je li grešnik, ja ne znam", svjedoči o Isusu. "Jedno znam: slijep sam bio, a sada vidim." U Jeruzalemu, gdje su Isusa osuđivali kao heretika, javno čudo, posebno ono učinjeno u subotu, predstavljalo je tešku prijetnju službenoj doktrini. Premda farizeji nisu mogli opovrći čudo - slijepi prosjak sada ih je gledao u oči i podrugivao im se javno na sudu - na kraju su pribjegli svojim istrošenim teorijama o kazni. "Sav si se u grijesima rodio, i ti nas da učiš?", otresli su se na čovjeka. Teološki učenjaci ne otpadaju lako. Odgovor na ovo čudo, kao i na većinu drugih o kojima evanđelja izvještavaju, potvrđuje duboko načelo vjere: premda vjera može proizvesti čuda, čuda ne moraju nužno proizvesti vjeru
KATOLIČKA MALONOGOMETNA LIGA
VARAŽDINSKE BISKUPIJE
Utemeljena je u listopadu 2007. godine. Predsjednik lige je Mladen Greguraš, a jedan od potpredsjednika Saša Špoljarić koji je ujedno i zadužen za organizaciju lige jednog dijela Varaždinske i cijele Koprivničko – križevačke županije.
Ciljevi su:
Darovatelji za crkvu - HVALA VAM
PREMEC TOMO | PRILES 7B | 200 |
PETROVIĆ VLADO | HRŽENICA V. NAZORA 3 | 300 |
NAMJESNIK JOSIP | HRŽENICA A MIHANOVI 13 | 200 |
PETAK MLADEN | PRILES 16 | 200 |
SERMEK MLADEN | PRILES 8 | 200 |
ŠALGAJ MARIJA | PRILES 70A | 150 |
ŠMIC ZVONKO | STRUGA 170 | 150 |
GLOŽINIĆ MLADEN | STRUGA 164 | 150 |
CVETKO SLVAKO | STRUGA 43 | 200 |
MRAZ MARIJA | SESVETE BR RADIĆA 17 | 200 |
Hižak Ivan r.1965. iz Hrženice Ruža Bohnec r.1948. iz Karlovca Sportska 5 Božica Turek r.1919. iz Zagreba Brzaj Ivan r.1944. iz Hrženice M. Krleže 26. Gospodine, vječni im mir. |
|