12. kroz godinu
Uvečer istoga dana kaže im: "Prijeđimo prijeko!" Oni otpuste mnoštvo i povezu Isusa kako već bijaše u lađi. A pratile su ga i druge lađe. Najednom nasta žestoka oluja, na lađu navale valovi te su je već gotovo napunili. A on na krmi spavaše na uzglavku. Probude ga i kažu mu: "Učitelju! Zar ne mariš što ginemo?" On se probudi, zaprijeti vjetru i reče moru: "Utihni! Umukni!" I smiri se vjetar i nasta velika utiha. Tada im reče: "Što ste bojažljivi? Kako nemate vjere?"
Mk 4, 35-41
''A vjera je već neko imanje onoga čemu se nadamo, dokaz za stvarnosti kojih ne vidimo.''
Novi Zavjet-imamo dva primjera za vjeru
1.) Poziv prvih učenika u Markovom Evanđelju. Sjetimo se Starog Zavjeta: Abraham se zaputi…. Vjera je osobni DA Božjem pozivu. Ona zahtijeva cijelu osobu. Vjera znači napuštanje vlastitih ideja.
2.) Petrova vjeroispovijest
Apostoli su prikovali svoju vjeru uz Isusovu osobu. Svakome od nas upućeno je pitanje: Što Ti kažeš: tko sam ja? Odgovor je: Isus Krist. Petrov odgovor je potpun: Ti si Krist, Sin Boga živoga. Isus Krist, Sin Božji. Crkva će braniti istinu o Isusu Kristu. On je taj u koga želiš i možeš vjerovati. Crkva odbija pokušaje da se Isusa Krista svede na čovjeka. On je Sin Boga života, rađa se od Oca prije svih vjekova, istobitan je Ocu, pravi čovjek i pravi Bog. Petar kaže: Ti si Krist, Sin Božji. Tako pomiruje dvije krajnosti. Isus je sin žene i Božji Sin. Vjera može doći po božanskoj obnovi. Ona je dar. Petru je dana Istina. Petrova vjera nije samo uzor, nego je i temelj vjere Crkve. Crkva je zajednica onih koji će vjerovati kao Petar. To je vjera u Kraljevstvo nebesko čiji je početak Crkva. Mi primamo dar vjere, ali on nam nije nametnut. Vjera ima objektivni i subjektivni sadržaj.
|
|
Nikola Živčec i Božica Štiglec, iz Struge. |
|