2. uskrsna nedjelja
Uvečer toga istog dana, prvog u tjednu, dok su učenici u strahu od Židova bili zatvorili vrata, dođe Isus, stane u sredinu i reče im: »Mir vama!« To rekavši, pokaza im svoje ruke i bok. I obradovaše se učenici vidjevši Gospodina. Isus im stoga ponovno reče: »Mir vama! Kao što mene posla Otac i ja šaljem vas.« To rekavši, dahne u njih i kaže im: »Primite Duha Svetoga. Kojima otpustite grijehe, otpuštaju im se; kojima zadržite, zadržani su im.«
Ali Toma zvani Blizanac, jedan od dvanaestorice, ne bijaše s njima kad dođe Isus. Govorili su mu dakle drugi učenici: »Vidjeli smo Gospodina!« On im odvrati: »Ako ne vidim na njegovim rukama biljeg čavala i ne stavim svoj prst u mjesto čavala, ako ne stavim svoju ruku u njegov bok, neću vjerovati.«
I nakon osam dana bijahu njegovi učenici opet unutra, a s njima i Toma. Vrata bijahu zatvorena, a Isus dođe, stade u sredinu i reče: »Mir vama!« Zatim će Tomi: »Prinesi prst ovamo i pogledaj mi ruke! Prinesi ruku i stavi je u moj bok i ne budi nevjeran nego vjeran.« Odgovori mu Toma: »Gospodin moj i Bog moj!« Reče mu Isus: »Budući da si me vidio, povjerovao si. Blaženi koji ne vidješe, a vjeruju!«
Isus je pred svojim učenicima učinio i mnoga druga znamenja koja nisu zapisana u ovoj knjizi. A ova su zapisana da vjerujete: Isus je Krist, Sin Božji, i da vjerujući imate život u imenu njegovu.
Iv 20, 19-31
Da je u ono vrijeme novinarstvo bilo razvijeno, kao što je danas, tada bi na prvim stranicama listova u Jeruzalemu pisalo: Mrtvac je nestao iz dobro čuvanog groba. – Neki tvrde da je živ. – Suprotne izjave vojnika. – Tajne sjednice odgovornih. – Tko je u pozadini?….
Vijest sličnog kova tako dugo uzbuđuje duhove dok je ne potisnu druge vijesti. Kroz neko vrijeme i ove uzmaknu pred novim vijestima. Ono, što se danas ljudima čini važnim, sutra je već manje značajno, a uskoro potone u zaborav. Međutim, s događajem onog nedjeljnog jutra u Jeruzalemu bilo je drugačije. Nikako, nije htio pasti u zaborav. Malo je skupina ljudi, koje je tvrdila, da je od Pilata osuđeni i na križu ubijeni Isus iz Nazareta usta iz groba i da živi, pobuđivala je sve veću pažnju. Naredbe vlasti, da se oslobode neugodnosti i da se cijela stvar skine s dnevnog reda, urodile su suprotnim učinkom. Pa ni prijetnje, zatvori, kazne pa čak ni smrtne osude nisu pomogle. Konačno nije ni moglo biti drugačije. Zar je moguće ubiti Život? Zar je moguće zapečatiti Istinu? Zar je moguće postaviti stražu Ljubavi? Zar je mogla ljudska vlast zapriječiti Bogu, da zahvati u našu povijest? Zar je mogla ljudska grješnost izbrisati Božje otkupiteljske planove? Otkupiteljske planove Isus ostvaruje još i danas. Još uvijek se ponavlja prizor s učenicima, koji su od straha pred vlastima zaključani, ali među njima dolazi Isus, ulijeva im hrabrost. Njihov pozdrav mira, kojeg tri puta danas slušamo u Evanđelju, nije prestao odjekivati u ljudskim srcima. Stalno novim apostolima udahnjuje Duha Svetoga. Uvijek nove Tome potiče da ne budu nevjerni nego vjerni. Tolikim drugima govori: Blago vama koji vjerujete, a ne vidite…..
Đavao u inspekciji obitelji koja je otkrila tajnu ljubavi!
Dok je pregledavao katalog, đavao s negodovanjem primijeti da jedna obitelj obiluje ljubavlju i slogom. To ga vrlo začudi. Stoga odluči da stvar bolje uvidi. To je bila stvarno divna obitelj, u kojoj sve, pa i bol, miriše na proljetno cvijeće. I đavao htjede doznati tajnu te čudesne ljubavi. Muž i žena ovako su to protumačili. Tu nema tajne. Mi svoju ljubav živimo jednostavno, kao na utakmici, kao na natjecanju. Kad jedno od nas dvoje pogriješi, onaj drugi na se preuzima krivnju. Kad jedno od nas dvoje učini dobro, onaj drugi prima pohvale. Kad jedno od nas dvoje trpi, onaj drugi je zbog toga prepun skrbi. Kad je jedno od nas dvoje sretno, onaj drugi se tome više raduje. U stvari uvijek se natječemo: uvijek jedan od nas želi prvi stići do sve ljepše i savršenije ljubavi.
Đavlu se sve to učini besmislenim pa ode, ne učinivši im nikakvo zlo.
A ipak jedino tako može biti sretnih brakova na tom jadnom svijetu.
E r o z i j a
Erozija je proces izglodavanja to jest trošenja zemaljske kore djelovanjem vode, leda, vjetra. Shodno tome može se reći da postoji i duhovna erozija koja nagriza ljudsko biće. Riječ je o utjecajima svijeta koji nagrizaju Kristov lik u nama prema kojem je izgrađena naša autentična ljudskost. Vrhunac erozija čovječnosti bio je u trenutku osude i odbacivanja samoga Krista do sramotne smrti na križu. No upravo smrt i umiranje bili su put koji je izabrao Bog da sanira ljudsku eroziju. Jer Kristovim uskrsnućem je ljudskom liku napokon darovan savršeni i cjeloviti izgled koji više nije podložan nikakvoj ljudskoj eroziji.
Isus je izabrao apostole…
sa svim njihovim slabostima
Gospodin Isus “onih dana iziđe na goru da se pomoli. I provede noć moleći se Bogu. Kad se razdanilo” (Lk 6,12-13a), “pozove koje sam htjede. I dođoše k njemu. I ustanovi Dvanaestoricu da budu s njim, pa da ih šalje propovijedati” (Mk 3,13-15).
Da iskuša ljudsku psihologiju i pamet, dva mjeseca kasnije Isus pošalje svu Dvanaestoricu u Savjetovalište za zvanja u Jeruzalem, da vidi što će stručni ljudi reći o njegovim kandidatima. I evo toga odgovora koji su savjetnici potpisali:
Poštovani Rabbi,
zahvaljujemo na povjerenju koje si nam iskazao šaljući nam na stručno promatranje i savjetovanje Dvanaestoricu ljudi koje si izabrao za glavna mjesta u svojoj novoj Družbi. Sa svima smo obavili potrebne testove, pokuse i probe, teoretske i praktične, i to kroz punih deset dana. Naši su psiholozi razgovarali sa svakim osobno, a viši savjetnici za pojedine zanate i službe susreli su se sa svakim pojedinačno i sa svima zajedno. Svaki pojedini član Tvoje zajednice ima dosje, koji će Ti biti dostupan kad u prikladno vrijeme naiđeš kroz grad. Ovdje ukratko iznosimo svoje dojmove i sudove.
Svi u Savjetovalištu se slažu da većina Tvojih izabranika nema ni pretpostavke, ni odgoja, ni ikakve prikladnosti za vodeće uloge i pothvate koje im kaniš povjeriti. Nemaju pojma o zajedništvu, ni o zajedničkoj akciji, ni odgovornosti. Teško ćeš se razočarati nad njima. Mi bismo Ti preporučili da potražiš druge osobe koje će imati više iskustva u vodstvu i više sposobnosti, a osobito u radu s ljudima.
Iznosimo samo bitne sažetke svojih sudova o svakom pojedinom kandidatu:
1. ŠIMUN PETAR iz Betsaide, sin Jonin, po zanimanju ribar: emocionalno nestabilan. Čovjek burnih reakcija. Niti ne pokušava obuzdati jezik ni svoje emocije. Promjenjiv k´o vrijeme u jesen. Više puta ne zna što je rekao. Lako pada, a gorko se kaje kad padne. Bježi od bilo kakve žrtve. Riskantno je povjeriti mu neku težu zadaću. Bude li vodio kakvu zajednicu, upropastit će je!
2. ANDRIJA, brat njegov, također ribar. Nema osobine vođe. Svoje mjesto lako ustupi drugome. Uvijek će biti na trećem ili na zadnjem mjestu. Često gnjevan, a pomalo i ljubomoran. Bilo bi više koristi da se oba brata vrate mrežama koje su ostavili.
3. i 4. JAKOV i IVAN, isto tako braća, sinovi Zebedeja i Salome. Stavljaju svoje osobne i obiteljske interese iznad interesa zajednice. Često govore o svojoj obitelji. Vatreni k’o gromovi. Oni bi mnoge stvari, pa i osobe, radije spalili nego spasili. Opasni su po Družbu i društvo.
5. FILIP iz Betsaide. Postavlja naivna pitanja. Nesnalažljiv u životnim situacijama. Povodljiv. Nećeš imati velike koristi od njega.
6. NATANAEL ili BARTOLOMEJ iz Kane Galilejske. Pokazuje veliko nepovjerenje prema ljudima, pa će ga vjerojatno pokazati i prema novoj zajednici i prema Tebi osobno. Sudi ljude po mjestu, ne po karakteru. Ali je iskren.
7. MATEJ, bivši carinik, čovjek veoma loše prošlosti (bio je na crnoj listi na Uredu za zapošljavanje). Inače najpismeniji u zajednici, uz Ivana Zebedejeva. Mogao bi biti koristan društvu da nema mrlja iz prošlosti.
8. TOMA zvani Blizanac. Sumnjičav. Sklon postavljanju neumjesnih pitanja Ruši moral u zajednice. Povlači se iz skupine kad vidi da ne ide po njegovu. Prihvaća samo svoj sud. Rijetko se zna prikloniti zajedničkom mišljenju. Izrazito negativan u zajednici.
9. i 10. JAKOV Alfejev i JUDA TADEJ, naginju teškoj depresiji. Uglavnom šute. Gotovo nezainteresirani za ispitivanje ni za dobre rezultate. Čak ni za molitvu. Bilo ih je teško testirati.
11. ŠIMUN zvani Revnitelj, Kanaanac, skloniji je svađi i bodežu nego lijepoj riječi i uvjeravanju. Tip bez imalo diplomatskih vještina, nije uopće za Tvoje organizacije. On je doslovno zalutao u skupinu.
12. Jedini kandidat koji očituje veliki duhovni potencijal, silnu intelektualnu sposobnost i moralnu podobnost, koji neobično uspješno surađuje s ljudima, sklon poslovnosti i kontaktibilnosti, snalažljiv i okretan, pun motivacije, zdrave ambicije i odgovornosti, jest JUDA koji sebe naziva Iškariotskim. Skupio je najviše bodova u ispitivanjima. Ima najviši kvocijent inteligencije. Čovjek je to velikih obećanja. Može ti biti desna ruka, zamjenik. Jedino što smo primjetili jest da ima malo duge prste pa ga drži na oku.
Želimo ti uspjeh u pothvatu i u pronalaženju novih ljudi.
Savjetovalište za zvanja Jeruzalem
Župni vjeronauk srijeda – krizmanici u 16.00 sati prvopričesnici - subota u 10.00 h |
|
Klara Katarina Gizdavec kćerka Marine i Nikole iz Struge 148. |
Valetn Bačani iz Struge 53. Mir vječni. |
|