3. nedjelja kroz godinu



Kad je Isus čuo da je Ivan predan, povuče se u Galileju. Ostavi Nazaret te ode i nastani se u Kafarnaumu, uz more, na području Zebulunovu i Naftalijevu da se ispuni što je rečeno po proroku Izaiji: »Zemlja Zebulunova i zemlja Naftalijeva, put uz more, s one strane Jordana, Galileja poganska –narod što je sjedio u tmini svjetlost vidje veliku; onima što mrkli kraj smrti obitavahu svjetlost jarka osvanu.« Otada je Isus počeo propovijedati: »Obratite se jer približilo se kraljevstvo nebesko!« Prolazeći uz Galilejsko more, ugleda dva brata, Šimuna zvanog Petar i brata mu Andriju, gdje bacaju mrežu u more; bijahu ribari. I kaže im: »Hajdete za mnom, učinit ću vas ribarima ljudi!« Oni brzo ostave mreže i pođu za njim. Pošavši odande, ugleda druga dva brata, Jakova Zebedejeva i brata mu Ivana: u lađi su sa Zebedejem, ocem svojim, krpali mreže. Pozva i njih. Oni brzo ostave lađu i oca te pođu za njim. I obilazio je Isus svom Galilejom naučavajući po njihovim sinagogama, propovijedajući evanđelje o Kraljevstvu i liječeći svaku bolest i svaku nemoć u narodu. I glas se o njemu pronese svom Sirijom. I donosili su mu sve koji bolovahu od najrazličitijih bolesti i patnja – opsjednute, mjesečare, uzete – i on ih ozdravljaše. Za njim je pohrlio silan svijet iz Galileje, Dekapola, Jeruzalema, Judeje i Transjordanije.

Mt 4,12-23


Narod koji je u tmini sjedio, svjetlost vidje veliku.

Isus je u akciji svog javnog djelovanja. Bio je spreman za ovu akciju. Obavio je pripremu u pustinji, „duhovne vježbe“, sotonsko iskušenje i napastovanje. Za Ivanova se propovijedanja krstio da se izjednači s običnim ljudima, čekao je u redu. Ivan, a vjerojatno i drugi prisutni, primjetili su goluba i silazak Duha Svetoga i Očev glas.
Isus, čuvši da je Ivan završio u zatvoru, jer je Herodovoj ženi zasmetala istina koju je Ivan propovijedao, napusti Galileju i nastani se u Kafarnaumu.
Započeo je propovijeati. Svjetlo je započelo sjati. Izabire prve učenike, sljedbenike. Nije izabrao ljude s velikim potencijalima pameti i razuma, biblijski poučene i spremene propovijedati i svjedočiti, nego obićne, čak i neuke ribare. Želi na njima ostvariti nova shvačanja i očitovanja ne sebe, nego Duha Božjega, samoga Krista.
Po božićnom radosnom svjetlu Krist je prepoznat kao Božji dar ovoj zemlji, da je spasitelj i da je došao tmine i mrakove svijeta pretvoriti u radost. Došao je vratitit svjetlo nadei vjere u ljudska srca, što su ih ljudski grijesi iznakazili i uništili. Narod koji je hodio u tmini svjetlost vidje veliku!

Svjetlost osvanu. Božja ljubav, njegovo svjetlo, želi i može nam pomoći, da budemo bolji ljudi. Ne smijemo se predati, nego vjerovati i raditi na tome.



Petar i Andrija, Jakov i Ivan slušali su poziv i vidjeli svjetlo. Oni su razumjeli srcem, prije nego su znali razumom što to znači ići s nekim. Isus ih uvjerava, da je za njih važnije da se brinu za ljude nego za ribe. I oni ostavljaju lađe i idu za novom zadaćom. Za njih je to dosljednost iz svjetla koje ih je obasjalo. Od ribarske lađe do ljudi. Isusov poziv vrijedi, da i mi dademo odgovor vlastitim životom.

Iako Isus nije svu dvanaestoricu apostola izabrao iz redova ribara, smijemo reći, da su jezgru apostolskog zbora sačinjavali ribari, koje spominje današnje Evanđelje. Razni duhovni pisci su se pitali, zašto Isus nije posegnuo među poljodjelce, stočare, obrtnike, trgovce i u druga zvanja. Odgovarali su, da apostoli moraju imati široko obzorje, koje im pruža more sa svojim daljinama i dubinama. Mora iskusiti neproračunjivost morskih valova i vjetrova, pa i nesigurnost ulova. Ribar ne upotrebljava vatreno ili ubojito oružje, ribe ne progoni, nego ulovi samo one, koje dođu same u njegovu mrežu. Bio njegov ulov ne znam koliko uspješan, uvijek je svjestan, da ostaje u moru nepregledno mnoštvo riba, koje mu neće nikada biti dostupne. Kada je Isus nagovijestio tim jednostavnim ljudima da će iz njih načiniti ribare ljudi, još nisu ni sanjati mogli, što će to značiti. Tijesna obala Tiberijadskog jezera proširit će se najprije u opsežno rimsko carstvo, kasnije u srednjovjekovnu Evropu i nakon otkrića Novoga svijeta u zaokruženu zemaljsku kuglu. Iz kafarnaumskog ribarskog ceha nastat će crkvene općine u Jeruzalemu, Antiohiji, Efezu, Korintu i drugdje. Petar će doveslati do Rima i odatle dati upute velikim lađama i malim barčicama, raštrkanim po svim oceanima. Mreže iz konoplje prepustit će drugima, a sami će isplesti nove mr¬eže iz nove, evanđeoske materije, satkane iz istine, nauke i do¬gađaja, koje su tri godine doživljavali uz Učitelja. Morat će spoznati, da ribe u tu mrežu neće natjerati mačem, kojim je Petar mahao na Maslinskoj gori, a i gromom, kojeg su zazivali na samarijsko selo, nego samo nadahnućem blagdana Duhova. Kao ribari ljudi navješćivat će, da po Božjoj zamisli nema više ni Grka, ni barbara, ni roba, ni slobodnjaka, ni muškog, ni ženskog, nego smo svi ,jedna obitelj, od Boga stvorena i po Kristu spašena, određeni, da ,jednom zaplovimo u puninu neslućenih dimenzija Trojedine tajne Oca i Sina i Svetoga Duha.
Da li bi sve to magli bez Njega, koji ih je izabrao i navijestio im?

Nojevi i ljudi


Postoji rašireno vjerovanje koje je dovelo i do izreke, da noj kad se prestraši gura glavu u pijesak. Stoga i postoji izreka: Gurati glavu u pijesak kao noj. Pa onda kad znamo da to ne odgovara istini, barem što se tiče nojeva, vidimo, međutim, da nije sasvim isključeno za ljude.
Oni zabijaju glavu u pijesak kada ne žele sagledati bolnu istinu koja bi ih morala dovesti do preispitivanja stavova i postupaka.
Bijegom od činjenica i istine, jer ne žele i ne mogu pogledati stvarnost u oči, guraju glavu u pijesak.
Kao da će se problemi riješiti ili pogreške popraviti samo time što se od njih skrivamo ili bježimo. Zato nas Gospodin poziva da radije podignemo glavu prema nebu, nego da je zabijamo u zemlju, jer nam od Neba može doći, po svjetlu Božje istine, ne samo veća jasnoća o stanju vlastitog života, već i pravo rješenje svih problema i poteškoća.

Tražite stoga najprije Kraljevstvo i pravednost njegovu, a sve će vam se ostalo dodati.



Teološko-pastoralni tjedan znanstveni je i pastoralni skup teologa u promišljanju nad aktualnim temama koje dotiču život Crkve, s ciljem izobrazbe i usavršavanja nositelja raznih službi i poslanja u Crkvi: biskupâ, prezbiterâ i đakona, redovnika i redovnica te vjernikâ laika.
Ove godine 60. Teološko-pastoralni tjedan održat će se od 28. do 30. siječnja na temu Navještaj Evanđelja u suvremenoj Europi.


Stepinčevo – 60 godina smrti blaženog kar. Alojzija Stepinca u zag.
Katedrali. Javite se koji želite ići na misu 10. veljaće u katedralu radi organizacije za bus.
Cijena kare je 50 kn.






VAĐUNEC DRAGICA SESVETE BR RADIĆA 4
200
HORVAT MILKA SESVETE BR RADIĆA 12
150
LOVRENČIĆ MLADEN LUKA 33
200
KOVAČIĆ JSOIP SV ĐURĐ SELNA 17
200
KRALJIĆ IVAN SV ĐURĐ V LISINSKI 9
200
KLEKAR DRAGUTIN SESVETE BR RADIĆA 25
200
MARKOVČIĆ STJEPAN SV ĐURĐ SELNA 14
200
LOVAŠIN ĐURO LUKA 31
200
TKALEC FRANCISKA KARLOVEC  GLAVNA 12
200









Mir vječni!




P
27.01. Sv. Anđela Merici  
U
28.01. Sv. Toma Akvinski 7.30          
S
29.01. Valerija 7.30  
17.00 ML       
Č
30.01. Gordana 7.30          
P
31.01. Sv. Ivan Bosco 7.30          
S
01.02. Brigita  7.30 +Stjepan Stančin
N
02.02.
4. nkg
Prikazanje Gospodinovo
Svijećnica

8.00 +Tihomir Dijanošić, Ob. Bohnec, Marija Palfi, Jelena Franjo Šantavec i zahvala Bogu +Ivka Franjo Orlović, Mijo Gril, Marija Stjepan Bara Veličan +Marija Jagić
9.30 Sesvete +Katica Ivan Horvatić, Eva Štabi
11.00 +Đuro Marija Josip Mijo Ljubica Markulinčić
+Anka Kovačić +Katarina Josip Kovačić, Nikola Branka Ivn Vinko Jagić, Marija Martinković,

Stjepan Zlatko Bačani